maanantai 20. heinäkuuta 2015

#lovelondon

Niin sitä ollaan reissusta kotiuduttu ja saatu tietokone nokan eteen. Hiemanhan tuota on väliä ollut tässä näpyttelyssä, vaan yritetään skarpata ;)

Matkamme oli täynnä askeleita, hyvää ruokaa ja julkista liikennettä - Kotiin päin tullessamme meinasimme jopa myöhästyä junasta. Saimme kirjaimellisesti juosta taksista laiturille. Luulen, että tähän väliin kuvat kertoisivat enemmän kuin tuhat sanaa, ja reissusta pitäisi tehdä kokonaan ihan oma postaus. (Kuitenkin joka ikinen kerta on sellaiset jäänyt tekemättä. Joten nauttikaa näistä.)

London Eye

Yoda hengaili Piccadilly circuksen liepeillä, luultavasti vain varastaakseen B:n lakin.
London Zoo
Siskoni joutui photobombauksen uhriksi poseeratessaan Big Benin kanssa.
Notting Hill
Näimme myös muita tuttuja.

Lontoo oli niin mahtava, kuin muistinkin. Se otti meidät vastaan auringon paisteessa, ja antoi hieman sadettakin. Kävimme ottamassa kyytiä Lontoon silmältä, kävelemässä Notting Hillissä ja Portobello Roadin marketilla. Metrolla ajoimme tuhottomasti, ja vain ensimmäisellä kerralla harhaan. Tietenkin jotain korjaustöitä oli, joista emme olleet aiemmin tietoisia ja täytyi sitten lennosta vaihtaa reittisuunnitelmaa. Kuitenkin tuolla metrossa joutuu kilometrejä kuluttamaan myös kävellen, niin suosimme busseja. Metsästimme sarjakuvakauppoja (kiitos siskoni) ja saimme siten myös tuhottomasti kulutettua tennareita. B jaksoi kyllä tosi hyvin mukana ja hotellimme oli kuitenkin hyvällä sijainnilla, niin sinne pääsi aina hetkeksi lepäämään.
Harrodsin ostoskeskuksesta mainittava se, että kolmatta kertaa en sinne enää mene. (Paitsi jos joku ostaa mulle jonkun kassin sieltä :)) Edellisellä Lontoon vierailullani olen käynyt siellä ja luultavasti aika on kullannut muistot sen ihanuudesta - Menimme eksymään siellä. Väsyneinä ja nälkäisinä.

Lontoon eläintarhassa vietimme lähes yhden päivän. Sijainti oli mitä eriskummallisin: näimme kirahvit moottoritien yli ja läheisen puiston läpi kulkiessa pystyy näkemään pahkasikoja sekä Afrikan villikoiria. "Joo, näinpä tuossa aamulenkillä pahkasian."  Suuntasimme sieltä Camden Marketille, Lontoon varmaankin suurimmalle markkinapaikalle. Lähistöllä oli yksi sarjakuvakauppa :D

Madame Tussaudsin vahakabinetin säästimme reissumme viimeiselle päivälle. Olihan se käytännössä katsoen matkamme tarkoitus, koska Avengers. Olen aiemmin juossut vahakabinetin läpi, hyvin nopeaa ystäväni kanssa, oli kiire lennolle. Muutoksia oli tullut kivastikin! Teimme hassuja poseerauksia vahanukkejen kanssa ja pääsimme jopa aikamatkalle mustan Lontoon taksin kyytiin.

B ohjaa alusta med Chewbacca.

Paljon jäi taas näkemättä ja kokematta - kyllä ne jalat on rajalliset kulkea :D Ja voin taas olla varma, että Lontoo on todellakin tähän mennessä paras paikka, missä olen käynyt.

Paluulentomme oli tosiaan myöhässä ratkaisevat 15 minuuttia. Paineessa odotimme laukkuamme ja pääsimme onneksi taksijonon ohi kun selitimme tilanteemme. Pieni hätä tuli, kun näin että kuljettajaksemme valikoitui vanhempi herrasmies - eikö ne nuoret pojat aja vähä kovempaa? Noh, hän sai meidät tarpeeksi ajoissa perille, ajettuaan jotain kiertotietä ilmeisesti. Seuraavaa junaa olisimme joutuneet odottamaan 6 tuntia.

Nyt tosiaan kotiuduttu, ja maailman parhaimman vastaanoton kyllä sain. Jalat olen saanut salilla jumppattua jo kipeäksi ja seuraava ongelmani onkin, kuinka selviän tulevan lauantain väriestejuoksusta? Ensi viikolle onkin myös jo odotettavaa - sain nimittäin tatuointiajan! Saleilut saa taas sen viikon taukoa, vaan näin se nyt menee.. Nautin siellä vielä kun ehtii, muutaman kerran myös uuden salikaverin kanssa. Hän on Amerikasta asti tullut tänne lomailemaan ja kävin tänään tutustuttamassa hänet meidän saliin :)

Vaan ei niin paljon hyvää ettei jotain.. Nimittäin toisen mummoni kunto on yhtäkkiä huonontunut. Onneksi olen ehtinyt käydä häntä jo katsomassa. Aika näyttää. Kaikki voimani hänelle, ettei kivut olisi kovat <3

Jos avautumista lisää sitten myöhemmin,
Kaikkea hyvää toivotellen <3
-M

Edit: Ostin ne Dromet. Nuo pinkit limited edition värit. Koko M. (Sitten tilasin myös ne mustat, jotka vaihdoinkin harmaisiin..) On hyvät !

1. Hei, sulle ois haaste mun blogissa! :)

1. Huomasin, iik, thänk juu! Hyvään väliin, kun ei muka kirjoittamiseen löydy aikaa(ja huomisen jälkeen lepiä treeneistääää)

2. Huomasin, iik, thänk juu! Hyvään väliin, kun ei muka kirjoittamiseen löydy aikaa(ja huomisen jälkeen lepiä treeneistääää)