maanantai 22. kesäkuuta 2015

The size of me.

Olen halunnut jo pitkään tilata Drome-housut. [Jjeep, Freddyjä olen kokeillut, eivätkä olleet minun juttu. Ainakaan vielä, kai?]  Nyt niitä on taas saapunut verkkokauppojen varastoihin, ilmeisesti ihan jonoakin on ollut ja joistakin kaupoista ovat koot jo loppuneet ennakkotilausten myötä. Jos et ole jo kuullut, niin Dromet ovat siis strech-housut, jotka "ovat valmistettu neljään suuntaan joustavasta "second skin" materiaalista. Ennenkokemattoman mukavat Drome-housut muotoilevat kroppaa parhaalla mahdollisella tavalla."

Joo kyllä kiitos, minä pidän mukavista housuista. Mitä enempi ne tuntuvat kalsareilta, sitä parempi!

Värejähän oli ihania! Himoitsin hirveästi fuksian sävyistä limited edition-mallia, vaan päädyin kuitenkin perus mustaan, koska minulla ei ole kokemusta näistä housuista.

Sitten se tärkein. Koko kysymys. Otanko M vai L koon? Isompaan olisin ehkä itse kallistunut, vaan kun kysyin neuvoa, jolla tiesin näitä pöksyjä olevan, hänen reaktionsa oli paras:
"Et kyllä ota L-kokosia!!!! Takuulla isot."

Hänellä sattui myös olevan asiaa työmaalleni tänään, ja kysyi joko olin housut ehtinyt tilata. Vastasin, että pitää kotona sitten klikkailla.
"Etkä tasan sitten ota niin isoja. Sehän on säkki sun päällä!!"

Minun on hirveän vaikea arvioida, minkä kokoinen olen. Gina Tricosta olisin halunnut housut kokoa L ja 40. Jouduin ihmetyksekseni ottamaan kuitenkin koot M ja 38. (Ei minulle mene jalkaan housut kokoa 38!!) Alushousuja ostin myös. Kokoa L. Ei mun peppu ookkaan niin iso kuin luulen.

Paidat ovat paljon helpompia. Olen yleensä yläosaltani kokoa M. Riippuu vähän vaatteesta. Alaosien ostaminen on aina ollut paljon vaikeampaa. (Varsinkin niiden housujen.) Joulun aikaan shoppailin siskoni kanssa, ja minun oli käytävä sovittamassa jopa mustia perus leggingsejä(kalsareita). Olen tilannut jenkkilästä perus mustat Marvel-aiheiset leggingsit(kalsarit) kokoa XL. Koska pelkäsin että ne ovat liian tiukat, jos otan yhtään pienemmät.

Kuinka isona minä sitten näen itseni? Sitä en tiedä. Ilmeisesti liian isona. Vääristääkö peili kaikilla naisilla, vai vain meillä, jotka emme ehkä usko täysiä itseemme, joiden itsetunto on heikompi, jotka emme kenties ole sinut kroppamme kanssa?

Mä tykkään tästä kropasta - useimmiten. Tavoitteena korvata sana "useimmiten" sanoilla - joka päivä.

Ihanaa alkavaa viikkoa.
Rakastakaa itseänne sellaisina kuin olette.
Sinä olet maailman paras sinä.

-M

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti